guest panos sabrakos peri vravion trela


Guest: Πάνος Σαμπράκος περί βραβείων, “τρέλας” και online επικοινωνίας.


2009-11-18
By
Prime Minister

 Ο Πάνος Σαμπράκος είναι Executive Creative Director της OgilvyOne Worldwide, Athens και ένας από τους γνωστότερους ανθρώπους του Internet και της Οnline επικοινωνίας στην Ελληνική αγορά. Μια συζήτηση μαζί του, λίγες μέρες μετά τα Ermis Awards, τα βραβεία διαφήμισης στα οποία σήκωσε και πάλι αρκετά, έχει σίγουρα ενδιαφέρον αλλά και ένα ακόμα σημειολογικό στόχο. Να επισημάνει ότι αυτό το online “Υπουργείο” δεν θα μπορούσε πιθανότατα να ξεκινήσει αν το “online” δεν ήταν πραγματικότητα και σίγουρα future need όλων μας.



 

 

 

PM: Θα πρέπει να αισθάνεσαι κάπως σαν το George Lucas αυτές τις μέρες, έτσι?

ΠΣ: Αισθάνομαι σαν τον George Lucas, τον Fransis Ford Coppola και τον Steven Spielberg μαζί! Αυτό που καταφέραμε, συνεχίζει να μου ακούγεται φοβερό. Να πάρουμε δηλαδή για 3η χρονιά στη σειρά, το Grand Ermis στα Ermis Web αλλά μαζί με αυτό και τα περισσότερα Ermis Awards από οποιαδήποτε άλλη διαφημιστική εταιρία στην Ελλάδα (είτε μιλάμε για digital είτε όχι) καθώς και άλλα 2 Grand Ermis. Έχουμε κάνει ακριβώς το ίδιο και τις 2 προηγούμενες χρονιές. Τα περισσότερα βραβεία, τo Grand Ermis στα Ermis Web και ακόμα κάποια άλλα Grand, είτε 1 ακόμα το 2007, είτε 2 ακόμα όπως πέρισυ και φέτος.

Και η συνέχεια, όπως ξέρεις και εσύ, είναι πολύ πιο σημαντική από την ξαφνική επιτυχία. Και όλα αυτά ενώ η αγορά συνεχίζει να γίνεται ανταγωνιστική. Δείχνει κάτι αυτή η “τριλογία” και μ’ αρέσει πολύ. Με κάνει χαρούμενο, περήφανο αλλά και ευγνώμων για την ομάδα που έχουμε, για τους πελάτες που μας εμπιστεύονται αλλά και για τους συναδέλφους στις άλλες εταιρίες που 3 χρονιές τώρα εκτιμούν τα έργα μας σε τόσο μεγάλο βαθμό, ψηφίζοντας τα στην κριτική επιτροπή των Ermis. Δεν ξέρω αν μπορεί να συνεχιστεί όλο αυτό, αλλά χαιρόμαστε υπερβολικά για την επιτυχία ως τώρα και ευχόμαστε για την καλύτερη συνέχεια

 PM: Η συνέχεια είναι σίγουρα πιο σημαντική από τη ξαφνική επιτυχία, αν ήταν αλλιώς, ίσως να είχες σταματήσει με τη διαφήμιση, στη πρώτη σου ουσιαστική συμμετοχή, όταν είχες φύγει με άδεια χέρια, αν θυμάμαι καλά. Τελικά τα βραβεία πεισμώνουν? Πόσο σημαντικά είναι για το δημιουργό, αλλά και το διαφημιζόμενο?

 ΠΣ: Με άδεια χέρια δεν έφυγα παρά μόνο τη πρώτη χρονιά που υπήρξε κατηγορία “new media” στα Ermis, ενώ όμως παράλληλα συνέβαιναν τα “Web Awards” στα οποία ανέκαθεν κερδίζαμε κάτι. Εν’ πάση περιπτώση, τα βραβεία είναι ανταγωνισμός με την καλή σημασία της έννοιας. Κάνουν τους δημιουργικούς να σκέφτονται πιο μεγάλες ιδέες ή να έχουν πιο υψηλά standards. Για αυτό υπάρχουν. Για τον διαφημιζόμενο δεν σημαίνουν το ίδιο, πέραν ίσως από το γεγονός ότι “ξέρει να διαλέγει” τη σωστή ομάδα και να εκγρίνει τις σωστές ιδέες όταν τις βλέπει μπροστά του. Πίστεψέ με, αυτή η ικανότητα δεν είναι συνηθισμένη!

 PM: Και ο πελάτης έχει πάντα δίκιο έτσι?! Φαντάζομαι όμως ότι πλέον θα σε/σας εμπιστεύονται με κλειστά μάτια ή μήπως όχι?

ΠΣ: O πελάτης δεν έχει πάντα δίκιο. Ούτε το agency έχει πάντα δίκιο. Το μυστικό είναι στο “πάντρεμα” των δύο με τρόπο δημιουργικό. Η ελευθερία και η εμπιστοσύνη που αισθάνεσαι από έναν πελάτη σαν την Lacta παραδείγματος χάρη. Αλλά και η αίσθηση ότι ξέρουν πραγματικά τι θέλουν και θα πάρουν τις σωστές αποφάσεις όταν θα έρθει η στιγμή. Σε αυτούς τους πελάτες πας με τις πιο τρελές ιδέες σου και τολμάς τα πάντα. Παράλληλα προσπαθείς όσο περισσότερο μπορείς και υπερβαίνεις τις δυνάμεις σου για να τιμήσεις την εμπιστοσύνη τους.

 PM: Το ερώτημα όμως είναι, πως οριοθετείς το “τρελό” και το “δημιουργικό”. Τι είναι τρελή ιδέα αυτή τη στιγμή στην Online επικοινωνία, τι είναι δημιουργικότητα? Και πόσο κοντά ή μακρυά είναι και τα 2 αυτά, με την “αποτελεσματικότητα”, μία άλλη έννοια που έχει ταυτιστεί(καλώς ή κακώς) με την Online επικοινωνία.

ΠΣ: “To τρελό”, για τα μέχρι σήμερα δεδομένα στην Ελλάδα, είναι να βασίζει ένας πελάτης την συνολική επικοινωνία του brand του πάνω σε μία digital ενέργεια και να βάζει όλα τα υπόλοιπα μέσα να την υποστηρίξουν. Και το κάνει αυτό, γιατί η ιδέα είναι πολύ δημιουργική και φέρνει σε επαφή το brand με τους καταναλωτές. Αυτή είναι και η ουσιαστική αποτελεσματικότητα online. Το να γίνει φίλος ένας καταναλωτής με ένα brand και να υποστηρίζει τις επικοινωνιακές του ενέργειες με την δική του φωνή.

PM: Κύριε Σαμπράκο, Πάνο my man, σε ευχαριστώ πολύ για το χρόνο και τις απόψεις σου. Εύχομαι πάντα επιτυχίες, σε εσένα προσωπικά αλλά και όλο το χώρο της online επικοινωνίας, γιατί τελικά το θέμα μας είναι να πάει όλο το τρένο της online επικοινωνίας μπροστά και όλο και περισσότεροι να ανεβαίνουν στα βαγόνια του.

 Μία τελευταία ερώτηση… Πως σου φαίνεται που τώρα οι άνδρες έχουν το δικό τους Υπουργείο? Τι άλλο πιστεύεις ότι πρέπει να κάνουμε για να γίνουμε επιτέλους ίσοι με τις γυναίκες?

 ΠΣ: Μ’ αρέσει το Ministry of Men και εύχομαι την καλύτερη συνέχεια σε αυτό. Να μεγαλώσει και να συγχωνευτεί και με άλλα Υπουργεία!



  • Κανένα σχόλιο


ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ


  • Πετώντας πάνω από το Circuit of the Americas.

  • “Veyron FSW attack”: μια Bugatti Veyron σε τεστ

  • “Unclaimed”: Η ιστορία Αμερικανού στρατιώτη που εντοπίστηκε στο Βιετνάμ μετά από 44 χρόνια

  • Gadgetάρες για το barbeque, my men!

  • Η Jaguar F-TYPE παρουσιάζει το short film “Desire”

  • Aston Martin Centenary Tour