Διευρυμένη σύσκεψη της Ομάδας Εργασίας για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης πραγματοποιήθηκε στο Ίδρυμα Ευγενίδου, παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη και του Προέδρου του Ιδρύματος Ευγενίδου Λεωνίδα Δημητριάδη – Ευγενίδη.

Σε σύντομο χαιρετισμό του ο κ. Πλακιωτάκης αναφέρθηκε στην απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει άμεσα την αναβάθμιση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης προκειμένου να συμβαδίζει με τη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία, επισημαίνοντας ότι για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός έχουν ήδη διασφαλιστεί κονδύλια ύψους 200 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ ’21-’27.

«Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο», τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης, «υπολογίζει ότι μέχρι το 2026 η ναυτιλιακή βιομηχανία θα παρουσιάζει ένα έλλειμα της τάξης των 90.000 ποιοτικών αξιωματικών. Η μεγάλη αυτή πρόκληση», υπογράμμισε, «δεν μας επιτρέπει να περιμένουμε, αλλά να αναλάβουμε πρωτοβουλίες που θα ενισχύουν την Δημόσια Ναυτική Εκπαίδευση καθιστώντας την ελκυστική για τους νέους μας».

Ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής εξήρε εξάλλου τη διαχρονική συμβολή του Ιδρύματος Ευγενίδου στην δημόσια ναυτική εκπαίδευση, υπογραμμίζοντας ότι ο καίριος ρόλος του αποδείχθηκε για άλλη μια φορά κατά την διάρκεια της πανδημίας όταν έπρεπε να κρατηθεί «ζωντανή» η ναυτική εκπαίδευση.

«Τότε», ανέφερε, «το Ίδρυμα Ευγενίδου με την συνδρομή της Microsoft κατάφεραν σε χρόνο ρεκόρ να δημιουργήσουν τις αναγκαίες ψηφιακές υποδομές που εξασφάλισαν τη συνέχιση της ναυτικής εκπαίδευσης χωρίς προβλήματα.

Η εμπειρία αυτή», είπε ο κ. Πλακιωτάκης, «εκτός όλων των άλλων μας έδωσε την ευκαιρία να κατανοήσουμε τις δυνατότητες που υπάρχουν ώστε να προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα που είναι η ψηφιακή σύγχρονη και ασύγχρονη ναυτική εκπαίδευση, δημιουργώντας νέα δεδομένα».

Ο Πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδου Λεωνίδας Δημητριάδης – Ευγενίδης από την πλευρά του τόνισε: «Η βούληση μας να συμμετέχουμε δυναμικά στην μετεξέλιξη της Δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης είναι δεδομένη και αντανακλά την ισχυρή ναυτιλία των Ελλήνων η οποία χρειάζεται ικανούς αξιωματικούς που να μπορούν να ανταποκριθούν στις σύγχρονες απαιτήσεις του ναυτικού επαγγέλματος».

Επίσης, αναφέρθηκε και στην πολυετή σχέση του Ιδρύματος Ευγενίδου με τη δημόσια ναυτική εκπαίδευση και ευχαρίστησε τον κ. Πλακιωτάκη για την εμπιστοσύνη που επιδεικνύει η Πολιτεία και ειδικότερα το υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής προς το Ίδρυμα Ευγενίδου στον κρίσιμο αυτόν τομέα.

Από την πλευρά του ο Διοικητής του Ιδρύματος Ευγενίδου Δρ. Γιάννης Γκόλιας, σε σύντομο χαιρετισμό του υπογράμμισε ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να έχουμε την αναβαθμισμένη Ναυτική Εκπαίδευση που όλοι επιζητούν.

«Πρέπει», είπε, «να επικαιροποιήσουμε το περιεχόμενο των σπουδών δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στις ψηφιακές ικανότητες που πρέπει να αναπτύξουν οι σπουδαστές γιατί οι θεμελιώδεις αλλαγές που φέρνει η τεχνολογία δημιουργούν απαιτήσεις στην αγορά εργασίας.

Τα εκπαιδευτικά προγράμματά μας», συνέχισε, «δεν μπορούν να είναι στατικά. Πρέπει να αλλάζουν σταθερά και να μπορούν συνάμα να προβλέπουν όλες τις εξελίξεις, όχι μόνο στην τεχνολογία, αλλά και στο περιβάλλον και στην κοινωνία. Όλα αυτά πρέπει να ενσωματώνονται σ’ ένα εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο εγκαίρως θα μπορεί να προβλέπει τις ανάγκες και να δίνει στους σπουδαστές τις απαιτούμενες δεξιότητες και γνώσεις.» κατέληξε.

Τέλος, ο Γενικός Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και Πρόεδρος της Ομάδας Εργασίας που έχει συγκροτηθεί με έργο τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό της Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης, Μανώλης Κουτουλάκης αναφερόμενος στο έργο που έχει παράγει μέχρι σήμερα η επιτροπή υπογράμμισε ότι έχουν αναπτυχθεί 11 παρεμβάσεις οι οποίες ήδη υλοποιούνται.

«Κάποιες απ’ αυτές», είπε, «βρίσκονται ήδη σε παραγωγική λειτουργία και μπορούν να δοκιμαστούν σε πραγματικό περιβάλλον», ενώ όπως ανέφερε «στο επόμενο χρονικό διάστημα θα επιταχυνθούν οι σχετικές διεργασίες για την ολοκλήρωση και των υπολοίπων».

Ψηφιακός Μετασχηματισμός της Ναυτικής Εκπαίδευσης

Οδικός Χάρτης του Ψηφιακού Μετασχηματισμού της Ναυτικής Εκπαίδευσης, προβλέπει έντεκα δράσεις και συγκεκριμένα τις εξής:

1. Σύστημα Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Σπουδών Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ).
2. Σύστημα Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Σπουδών στα Κέντρα Επιμόρφωσης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού (ΚΕΣΕΝ), στις Σχολές Σωστικών και Πυροσβεστικών Μέσων (ΔΣΕΝ/ΣΠΜ) και στη Σχολή Μετεκπαίδευσης Θαλαμηπόλων.
3. Σύστημα έκδοσης Αποδεικτικών Ναυτικής Ικανότητας (ΑΝΙ).
4. Δημιουργία e-Μητρώου Εκπαιδευτικών Ναυτικής Εκπαίδευσης και Σύστημα Ηλεκτρονικής Παρακολούθησης Προσλήψεων (e-Marine Instructors’ Register).
5. Ανάπτυξη Πλατφόρμας για παροχή Σύγχρονης και Ασύγχρονης Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών (e-Mare Instructor’s Platform – Lifelong Learning Platform for Marine Instructors).
6. Προμήθεια έκτακτου ειδικού εξοπλισμού ΤΠΕ για τις ΔΣΕΝ για την υποστήριξη των ψηφιακών συστημάτων ολοκληρωμένης διαχείρισης της ναυτικής εκπαίδευσης.
7. Δημιουργία Ψηφιακού Κέντρου Διασύνδεσης – Διαμεσολάβησης και Υποστήριξης Σπουδαστών των ΑΕΝ (e-Mare Students’ Liaison Center).
8. Ανάπτυξη Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού για την Υποστήριξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στις Δημόσιες Σχολές Εμπορικού Ναυτικού.
9. Ψηφιοποίηση και ηλεκτρονική αρχειοθέτηση αρχείων σπουδών στις ΑΕΝ.
10. Ψηφιοποίηση και ηλεκτρονική αρχειοθέτηση αρχείων σπουδών Ναυτικών στα Κέντρα Επιμόρφωσης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού (ΚΕΣΕΝ), στις Σχολές Σωστικών και Πυροσβεστικών Μέσων (ΔΣΕΝ/ΣΠΜ) και στη Σχολή Μετεκπαίδευσης Θαλαμηπόλων (ΔΣΕΝ/ΜΕΤ/ΘΑΛ).
11. Σύστημα Business Intelligence (ΒΙ) για τη διαδικασία λήψης αποφάσεων για τη Στρατηγική της Ναυτικής Εκπαίδευσης.



Source link

Θώμη Κόρσου

Έχω έφεση στους άνδρες με υψηλή τεστοστερόνη και με εξιτάρει ότι είναι αντρικό.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *