Του Γιώργου Γεωργίου
[email protected]

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε σήμερα ο διαγωνισμός για τη θαλάσσια σύνδεση Ελλάδας – Κύπρου, καθώς εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από οικονομικούς φορείς, γεγονός που επιτρέπει νa προχωρήσουν οι διαδικασίες.

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Δημοσίων Συμβάσεων του Γενικού Λογιστηρίου eprocurement της Κύπρου, τρεις φορείς υπέβαλαν προσφορά, ένας εκ των οποίων συνδέεται με τον Όμιλο του Μάριου Ηλιόπουλου.

Πρόκειται για τους οικονομικούς φορείς SCANDRO HOLDING LTD, N.Y. BUSINESS TIES LTD και KIARA NAFTIKI ETAIRIA (Όμιλος Ηλιόπουλου).

Το Υφυπουργείο Ναυτιλίας της Κύπρου αναφέρει με ανακοίνωσή του ότι «οι υποβληθείσες προσφορές θα τεθούν άμεσα ενώπιον της Επιτροπής Αξιολόγησης, που ορίστηκε σύμφωνα με τις πρόνοιες της σχετικής νομοθεσίας, για αξιολόγηση με σκοπό την κατακύρωση της προσφοράς το συντομότερο δυνατόν».

Με δηλώσεις του σε κυπριακά μέσα ενημέρωσης, ο αρμόδιος υφυπουργός Ναυτιλίας, Βασίλης Δημητριάδης, εκτίμησε ότι μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου θα υπάρξει επίσημη ανακοίνωση για την κατακύρωση του διαγωνισμού. Εκτός από την αξιολόγηση των εγγράφων, σημείωσε ότι πρέπει να γίνει επιθεώρηση του πλοίου από εξειδικευμένη ομάδα του υφυπουργείου, ενώ στόχος είναι η σύνδεση να λειτουργήσει τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο.

«Δεν είναι στιγμή να πανηγυρίσουμε, έγινε ένα σημαντικό βήμα. Η επίπονη προσπάθεια του υφυπουργείου απέδωσε καρπούς» τόνισε ο κ. Δημητριάδης.

Τι προβλέπει το έγγραφο

Η ομάδα του υφυπουργείο Ναυτιλίας της Κύπρου «έτρεξε» το εγχείρημα, βελτιώνοντας, σε συνεργασία, με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τους όρους του διαγωνισμού. Υπενθυμίζεται ότι η πρότερη διαδικασία, η οποία είχε προχωρήσει το 2020, είχε καταστεί άγονη.

 Η υπηρεσία θα αφορά περίοδο τριών ετών με δυνατότητα επέκτασης. Συγκεκριμένα, θα πραγματοποιούνται 22 ταξίδια μετ’ επιστροφής ανά έτος κατά την περίοδο Απριλίου/Μαΐου – Σεπτεμβρίου/Οκτωβρίου από Πειραιά μέχρι Λεμεσό ή Λάρνακα και αντιστρόφως. 

Ο ανάδοχος της διαγωνιστικής διαδικασίας θα καλύπτει τη διαδρομή για το παραπάνω διάστημα και κατά τη χειμερινή περίοδο θα μπορεί να αξιοποιεί το πλοίο και σε άλλα δρομολόγια. Παράλληλα, σε αντίθεση με τον πρώτο διαγωνισμό, στη νέα διαδικασία δε θα ζητείται από το μεταφορέα να αναπτύσσει εμπορική δραστηριότητα.

Ο ανάδοχος θα έχει ακόμη τη δυνατότητα να επεκτείνει το ταξίδι και σε τρίτη χώρα, με το Ισραήλ να φαντάζει τον πιο πιθανό προορισμό, αν τελικά αποφασιστεί κάτι τέτοιο. Ωστόσο, σημειώνεται ότι μία τέτοια επέκταση δε θα καλύπτεται από την κρατική – κυπριακή – επιδότηση.

Σημειώνεται ότι η επιδότηση, ύψους 5,5 εκατ. ευρώ, αφορά μόνο την επιβατική πτυχή του δρομολογίου, σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανόνες και ουσιαστικά πρόκειται για επιδότηση των εξόδων του μεταφορέα για τη διενέργεια του ταξιδιού.





Source link

Θώμη Κόρσου

Έχω έφεση στους άνδρες με υψηλή τεστοστερόνη και με εξιτάρει ότι είναι αντρικό.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.