Από την έντυπη έκδοση

Του Γιώργου Γεωργίου
[email protected]

Μετά από ένα αναιμικό ξεκίνημα στο έτος, οι Έλληνες εφοπλιστές τοποθετούν με μεγάλη συχνότητα παραγγελίες για νέο τονάζ τις τελευταίες ημέρες, εστιάζοντας πρωτίστως σε containerships και δευτερευόντως σε LNG και bulk carriers.

Ένα από τα μεγαλύτερα βιβλία παραγγελιών ελληνικών εφοπλιστικών ομίλων διαθέτει η οικογένεια Τσάκου, αυξάνοντας εσχάτως τις επενδύσεις σε νέα βαπόρια μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Συγκεκριμένα, ο όμιλος συνδέεται με την παραγγελία τεσσάρων feeders, χωρητικότητας 2.800 TEUs έκαστο, σε γιάρδα της Νότιας Κορέας. Η ναυπήγηση ενός containership αυτών των προδιαγραφών αποτιμάται σήμερα περίπου στα 40 εκατ. δολάρια.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο όμιλος έχει υπό παραγγελία περίπου 10 containerships. Η εισηγμένη Tsakos Energy Navigation ναυπηγεί τέσσερα (+δύο options) tankers, τύπου aframax με μηχανές διπλού καυσίμου και δυνατότητα καύσης LNG και περιμένει άμεσα την παραλαβή ενός ακόμη πλοίου, τύπου DP2 shuttle tanker.

O στόλος της οικογένειας Τσάκου αριθμεί πλέον περισσότερα από 100 πλοία, με δραστηριότητα σε tankers, bulk carriers, containerships και LNG carriers.

Μεγαλώνει τον στόλο η TMS Cardiff Gas

Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», η TMS Cardiff Gas, συμφερόντων του Γιώργου Οικονόμου, φέρεται να συμφώνησε με το νοτιοκορεατικό ναυπηγείο Samsung Heavy Industries για τη ναυπήγηση δύο LNG carriers, χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων έκαστο.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι πρόκειται για συμφωνία που ανακοίνωσε εσχάτως η γιάρδα, χωρίς να αναφέρει το όνομα του αγοραστή. Σε αυτήν την ανακοίνωση τοποθετεί το κόστος της παραγγελίας στα 462 εκατ. δολάρια συνολικά. H ναυτιλιακή του κ. Οικονόμου έχει συνδεθεί από ναυλομεσιτικές πηγές με το mega project της μαλαισιανής ενεργειακής εταιρείας Petronas, η οποία αναζητούσε πλοιοκτήτες για τη ναύλωση των πολυάριθμων LNG carriers που θέλει να ναυπηγήσει.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, η TMS Cardiff Gas διαχειρίζεται 16 πλοία μεταφοράς LNG, έχοντας ολοκληρώσει πρόσφατα μεγάλο ναυπηγικό πρόγραμμα.

Διευρύνει το βιβλίο παραγγελιών η Euroseas

Επενδύσεις που υπερβαίνουν τα 300 εκατ. δολάρια σε νεότευκτα και μεταχειρισμένα containerships έχει υλοποιήσει μέχρι τώρα το 2022 η Euroseas, συμφερόντων του Αριστείδη Πίττα.

Στην τελευταία κίνηση, η ναυτιλιακή άσκησε option σε προηγούμενο συμβόλαιο για την κατασκευή δύο βαποριών με eco σχεδιασμό, χωρητικότητας 2.800 TEUs έκαστο, στο νοτιοκορεατικό ναυπηγείο Hyundai Mipo Dockyard. Τα πλοία θα παραδοθούν το τέταρτο τρίμηνο του 2024.

Το συνολικό κόστος ανήλθε, σύμφωνα με την εταιρεία, στα 86 εκατ. δολάρια. Με αυτήν την επένδυση το βιβλίο παραγγελιών της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρείας έφτασε τα εννέα πλοία.

Η Euroseas γνωστοποίησε ότι σκοπεύει να αναβαθμίσει τις μηχανές των έξι νεότευκτων, χωρητικότητας 2.800 TEUs, σε τύπους Tier III (από Tier II), ενώ θα είναι και LNG-ready. Μάλιστα, η εισηγμένη ανακοίνωσε και τη ναύλωση δύο νεότευκτων, τα οποία θα παραδοθούν το 2023. Ο λόγος για το Gregos (2.800 TEUs), που θα ναυλωθεί από το πρώτο τρίμηνο του 2023 για μια περίοδο 36-42 μηνών, έναντι 48.000 δολαρίων την ημέρα, και το Terataki (2.800 TEUs), που θα εισέλθει σε ναύλωση από το δεύτερο τρίμηνο του 2023, με ίδια διάρκεια και τίμημα. Οι συμφωνίες θα αποφέρουν EBITDA άνω των 85 εκατ. δολαρίων.

Μετά την παράδοση όλων των βαποριών, ο στόλος της Euroseas θα αποτελείται από 27 containerships, χωρητικότητας 81.071 TEUs.

Νέα επένδυση από την Globus Maritime

Παραγγελίες για πλοία, αξίας άνω των 100 εκατ. δολαρίων, έχει τοποθετήσει τις τελευταίες ημέρες η Globus Maritime Limited, συμφερόντων της οικογένειας Φειδάκη.

Αυτήν την εβδομάδα, γνωστοποίησε την υπογραφή συμβολαίου για τη ναυπήγηση δύο ultramaxes, χωρητικότητας 64.000 dwt έκαστο, με το κινεζικό ναυπηγείο Nantong. Το πρώτο θα παραδοθεί το τρίτο τρίμηνο του 2024 και το δεύτερο το τέταρτο τρίμηνο του ίδιου έτους. Το κόστος ανήλθε περίπου σε 70,3 εκατ. δολάρια.

Την προηγούμενη εβδομάδα, η εισηγμένη ανακοίνωσε την κατασκευή ενός ultramax στο ιαπωνικό ναυπηγείο Nihon Shipyard, το οποίο θα παραδοθεί στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2024, με κόστος 37,5 εκατ. δολαρίων. H ναυτιλιακή διαχειρίζεται εννέα bulk carriers.





Source link

Θώμη Κόρσου

Έχω έφεση στους άνδρες με υψηλή τεστοστερόνη και με εξιτάρει ότι είναι αντρικό.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.