Σε συνέχεια του νέου, πλήρως ηλεκτρικού Opel Mokka-e, ο Γερμανός κατασκευαστής ανακοινώνει τώρα το νέο Mokka με σύγχρονους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αποδοτικό και πιο συμπαγές από ποτέ, το νέο SUV της μάρκας είναι ικανό για τη «ζούγκλα» της πόλης, αλλά και για τον αυτοκινητόδρομο.

Παρά το ελαφρώς μακρύτερο μεταξόνιο (+2 χλστ.), το νέο Mokka είναι κατά 12,5 εκ. πιο κοντό συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά, προσφέρει όμως στους πέντε επιβάτες του χωρητικότητα 350 λίτρων στο χώρο αποσκευών, ενώ με συνολικό μήκος μόλις 4,15 μ. ελίσσεται με ευκολία και παρκάρει άνετα σε αστικά και ημιαστικά κέντρα.

Η εμφάνισή του διαμορφώνεται από τους κοντούς προβόλους και το αρμονικό, φαρδύ αμάξωμα και υιοθετεί το πλήρως ψηφιακό cockpit επόμενης γενιάς: το Opel Vizor και το Opel Pure Panel, αντίστοιχα. Ο πίνακας οργάνων εκτείνεται σε οριζόντια διάταξη και ενσωματώνει δύο διευρυμένες οθόνες, εκ των οποίων, αυτή μπροστά από τον οδηγό έχει διάσταση 12″, ενώ διατηρούνται  τα μπουτόν ελέγχου για τις βασικές λειτουργίες.

Επιπλέον, με την έκδοση GS Line, η Opel προσφέρει για πρώτη φορά μία πιο σπορ έκδοση του Mokka, με ιδιαίτερο στάνταρ εξοπλισμό όπως, η κόκκινη «υπογραφή» στα φώτα ημέρας, το Opel Vizor σε πολύ γυαλιστερό μαύρο, μαύρα διακοσμητικά εξωτερικά στοιχεία και σήματα (έναντι των χρωμιωμένων), ειδικό ύφασμα στα εμπρός καθίσματα, κόκκινη επένδυση στον πίνακα οργάνων, ζάντες αλουμινίου με μαύρο φινίρισμα, δίχρωμη οροφή και μαύρη επένδυση οροφής.

Καινοτόμες τεχνολογίες

Το νέο Mokka «δανείζεται» καινοτόμες τεχνολογίες από ανώτερες κατηγορίες. Μεταξύ αυτών είναι προηγμένα συστήματα όπως το ACC (Advanced Cruise Control) και Active Lane Positioning, που διατηρεί αυτόματα το όχημα στο κέντρο της λωρίδας. Το σύστημα φωτισμού προσφέρει επίσης κορυφαίες τεχνολογίες με το προσαρμοζόμενο και αντιθαμβωτικό σύστημα φωτισμού IntelliLux LED matrix που περιλαμβάνει 14 στοιχεία.

Όλες οι εκδόσεις του μοντέλου διατίθενται στάνταρ με φώτα LED μπροστά και πίσω, ηλεκτρικό χειρόφρενο και αναγνώριση οδικών σημάτων (traffic sign recognition). Επίσης διατίθεται πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών και αυτόματη υποβοήθηση στάθμευσης (automatic park assist).

Το νέο Mokka βασίζεται σε μία νέα έκδοση της multi-energy πλατφόρμας της εταιρείας – CMP (Common Modular Platform). Αυτό το αρθρωτό σύστημα παρέχει μεγάλη ευελιξία στην εξέλιξη οχημάτων και επιτρέπει τόσο την χρήση αμιγούς ηλεκτροκίνησης με μπαταρία, όσο και κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Η ομάδα μηχανικών του Rüsselsheim αφιέρωσε πολύ χρόνο, αφενός στη μείωση του βάρους εξοικονομώντας έως 120 κιλά έναντι της προηγούμενης γενιάς και αφετέρου στην αύξηση της ακαμψίας του αμαξώματος, με όφελος την αμεσότητα απόκρισης, την ευελιξία, την μειωμένη κατανάλωση και την πιο ευχάριστη οδήγηση.

Νέοι κινητήρες

Οι ισχυροί και ταυτόχρονα οικονομικοί κινητήρες βενζίνης και diesel αποδίδουν ισχύ που κυμαίνεται μεταξύ 100 και 130 ίππων, προσφέροντας χαμηλή κατανάλωση και ζωηρές επιδόσεις.

Στη βάση της γκάμας ο 1.2 Turbo 100 ίππων κινητήρας, που συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ διατίθεται και έκδοση με απόδοση 130 ίππων, που επίσης προσφέρει χαμηλή κατανάλωση και συνδυάζεται είτε με 6τάχυτο μηχανικό, ή με το 8τάχυτο (με paddles) αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Η υψηλή απόδοση και οι ζωηρές επιδόσεις είναι τα χαρακτηριστικά των νέων βενζινοκινητήρων, καθώς οι εσωτερικές τριβές και απώλειες λόγω τριβών έχουν μειωθεί στο ελάχιστο. Ο υπερσυμπιεστής επίσης αντιδρά άμεσα, με ισχυρή απόδοση ροπής ήδη από τις χαμηλές στροφές. Η μέγιστη ροπή του κινητήρα των 100 ίππων είναι 205Nm, ενώ αυτή του κινητήρα των 130 ίππων είναι 230Nm.

Με το μεγαλύτερο ποσοστό της μέγιστης ροπής να είναι διαθέσιμο σε μεγάλο εύρος στροφών, και οι δύο κινητήρες διακρίνονται για την ελαστική συμπεριφορά τους, καθώς τουλάχιστον το 95% της μέγιστης ροπής αποδίδεται μεταξύ 1.500 και 3.750 στροφών, γεγονός που σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου συμβάλλει στην άψογη οδική συμπεριφορά.

Οι επιδόσεις για το Mokka των 130 ίππων είναι 9.2″ τα 0-100 και 202 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα, ενώ για αυτό των 100 ίππων, τα 0-100 έρχονται σε 11″ και η τελική φθάνει τα 182 χλμ./ώρα.

Οι δύο βενζινοκινητήρες πλαισιώνονται από έναν ζωηρό κινητήρα diesel 1.5 λίτρων με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, που αποδίδει 110 ίππους και μέγιστη ροπή 250 Nm. Για καλύτερη μετεπεξεργασία καυσαερίων, το σύστημα μείωσης ρύπων του diesel (που αποτελείται από έναν παθητικό οξειδωτικό καταλύτη/καταλύτη συγκράτησης NOx, σύστημα ψεκασμού AdBlue, καταλύτη SCR και φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου) συνδυάζονται σαν μία συμπαγής μονάδα, τοποθετημένη όσο το δυνατόν πιο κοντά στον κινητήρα.

Το σύστημα παγίδευσης NOx ενεργεί ως καταλύτης κρύων εκκινήσεων, μειώνοντας τις εκπομπές NOx σε θερμοκρασίες κάτω από το όριο ενεργοποίησης του SCR.

High-tech συστήματα

Το νέο Mokka φέρνει στην κατηγορία B καινοτομίες μέχρι πρότινος διαθέσιμες μόνο σε πολυτελή μοντέλα. Το σύστημα αναγνώρισης επικείμενης σύγκρουσης (Forward collision alert) με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και ανίχνευση πεζού λειτουργεί με ταχύτητες πάνω από 5,0 χλμ./ώρα. Σε ταχύτητες κάτω των 30 χλμ./ώρα, το σύστημα μπορεί να σταματήσει τελείως το όχημα. Εάν η ταχύτητα υπερβαίνει τα 30 χλμ., αυτή μειώνεται και ο οδηγός πρέπει να φρενάρει ενεργά.

Το Adaptive cruise control διατηρεί μία σταθερή απόσταση ανάμεσα στο νέο Mokka και το προπορευόμενο όχημα, χρησιμοποιώντας ραντάρ και αισθητήρες κάμερας. Λειτουργεί μεταξύ 30 και 180 χλμ./ώρα. Η ταχύτητα του οχήματος αυξάνεται ή μειώνεται, ανάλογα με αυτή του προπορευόμενου οχήματος, αλλά δεν υπερβαίνει την προκαθορισμένη. Με αυτόματο κιβώτιο, το σύστημα προσφέρει επιπλέον λειτουργία stop & go. Μπορεί να φρενάρει τελείως το αυτοκίνητο, εάν για παράδειγμα το προπορευόμενο όχημα σταματήσει σε ένα φωτεινό σηματοδότη.

Όλες οι εκδόσεις του νέου Mokka εφοδιάζονται με την τελευταία γενιά φώτων LED, από τα φώτα ημέρας σε χαρακτηριστικά γραφικά μέχρι τα εμπρός φώτα ομίχλης. Κύριο στοιχείο του φωτισμού το προσαρμοζόμενο σύστημα adaptive IntelliLux LED matrix light με συνολικά 14 στοιχεία, που επιτρέπει τη συνεχή λειτουργία της μεγάλης σκάλας. Πίσω, η χρήση τεχνολογίας LED επέτρεψε στους σχεδιαστές να τοποθετήσουν πολύ λεπτά, επιμήκη φώτα που επιτείνουν την αίσθηση ακρίβειας και ποιότητας.

Επίσης, διατίθενται διάφορα εργονομικά καθίσματα ρυθμιζόμενα ατομικά προς έξι κατευθύνσεις, ενώ -κατόπιν παραγγελίας- διατίθεται επένδυση σπορ Alcantara και ένα κλασικό πλήρως δερμάτινο σαλόνι. Στην κορυφή βρίσκεται μία θερμαινόμενη, δερμάτινη έκδοση καθισμάτων, με διάτρητη επιφάνεια και λειτουργία μασάζ για τον οδηγό.

Οδηγός και συνοδηγός μπορούν να τοποθετούν τα smartphones τους στον ειδικό χώρο της κεντρικής κονσόλας, όπου τα συμβατά τηλέφωνα επαναφορτίζονται επαγωγικά (ασύρματα), ενώ μια ελαστική επένδυση στη βάση αποτρέπει τη μετακίνηση των συσκευών.

Η νέα γκάμα συστημάτων infotainment διασυνδέει και ψυχαγωγεί οδηγό και επιβάτες. Διαθέσιμα στο νέο μοντέλο είναι συστήματα Multimedia Radio και Multimedia Navi με έγχρωμη οθόνη αφής 7″, καθώς και το κορυφαίο σύστημα Multimedia Navi Pro με έγχρωμη οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης 10”. Οι οθόνες είναι ενσωματωμένες στο νέο Pure Panel της Opel, τοποθετημένες με κλίση προς τον οδηγό.

Τέλος, τα συμβατά με Apple CarPlay και Android Auto συστήματα πολυμέσων διαθέτουν ενσωματωμένο φωνητικό έλεγχο και την υπηρεσία OpelConnect. Η λειτουργία Live navigation  με ενημέρωση κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο, η άμεση σύνδεση με οδική βοήθεια και η υπηρεσία eCall (κλήση έκτακτης ανάγκης) καθιστούν τα ταξίδια λιγότερο στρεσογόνα για οδηγούς και επιβάτες. Εάν ενεργοποιηθούν οι αερόσακοι ή οι προεντατήρες ζωνών ασφαλείας σε ένα ατύχημα, το eCall επικοινωνεί αυτόματα με το Public Safety Answering Point (PSAP).

Νίκος Τσάδαρης





Source link

Θώμη Κόρσου

Έχω έφεση στους άνδρες με υψηλή τεστοστερόνη και με εξιτάρει ότι είναι αντρικό.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *