Το Suzuki Across είναι η ναυαρχίδα των SUV της μάρκας που προέκυψε μετά από συνεργασία με την Toyota (η οποία κατέχει το 5% των μετοχών της Suzuki). Πρόκειται για ένα plug-in hybrid C-SUV πανομοιότυπο με το πασίγνωστο Rav4, με την προσθήκη ελάχιστων αισθητικών αλλαγών, όπως τα σήματα της μάρκας, τα εμπρός φώτα LED, την μάσκα και τον προφυλακτήρα, ενώ το πίσω τμήμα είναι ακριβώς ίδιο, όπως επίσης το ότι, και τα δυο «αδελφά» SUV κατασκευάζονται στην Ιαπωνία.

Η Suzuki εισάγει το Across έρχεται στη χώρα μας μόνο στην κορυφαία plug- in υβριδική έκδοση με το πιο πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού (GLX) και γι αυτό η τιμή του είναι κατά περίπου 10.000 ευρώ ψηλότερη (62.180 ευρώ) από την τιμή έναρξης του αντίστοιχου Rav4.

Με λίγες λέξεις

Το επιβλητικό αμάξωμα του Across, με μήκος 4,64 μέτρα και μεταξόνιο 2,69 ανήκει στην κατηγορία των C-SUV, με χώρους που επαρκούν (χάρη και στο σχεδόν επίπεδο πάτωμα) άνετα για 5 ενήλικες, ενώ ο μεγάλος και πλήρως αξιοποιήσιμος (λόγω σχεδίασης και ανοίγματος 5ης πόρτας) χώρος αποσκευών (490 λίτρα), «φιλοξενεί» ρεζέρβα ανάγκης κάτω από το ψευδοπάτωμα, γεγονός που δίνει στο παντός εδάφους όχημα τακτικό πλεονέκτημα έναντι των περισσότερων ανταγωνιστών του που διαθέτουν κιτ επισκευής ελαστικού. Επιπλέον, η πλάτη του θερμαινόμενου πίσω καθίσματος διαθέτει ρύθμιση κλίσης για μεγαλύτερη άνεση, ενώ οι πολλές και μεγάλες θέσεις για μικροαντικείμενα διευκολύνουν τους επιβάτες, που κάθονται σχετικά ψηλά σε άνετα και εργονομικά σχεδιασμένα καθίσματα. Δερμάτινες επενδύσεις ντύνουν ταμπλό, καθίσματα, επιλογέα και τιμόνι, ενώ στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται το σύστημα πολυμέσων με την έγχρωμη οθόνη των 9 ιντσών που απεικονίζει τα πάντα, αλλά δεν διαθέτει σύστημα πλοήγησης, κάτι που αντισταθμίζεται από την ασύρματη συνδεσιμότητα με κινητά IOS & Android. Πάντως, το λογισμικό του συστήματος είναι κατανοητό και εύχρηστο μέσω φυσικών πλήκτρων, ενώ η ποιότητα υλικών και κατασκευής είναι εμφανής, συν το πασίγνωστο πλέον πλεονέκτημα made in Japan.

Ο πίνακας οργάνων (έγχρωμη οθόνη 7΄΄) συνδυάζει τις αναλογικές με ψηφιακές ενδείξεις δίνοντας πληροφορίες για όλα τα συστήματα και λειτουργίες του οχήματος. Κάτω από το σύστημα πολυμέσων, βρίσκεται το σύστημα διζωνικού κλιματισμού, οι διακόπτες για τα θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και ο διακόπτης για το ESP, ενώ μετά την θήκη μικροαντικειμένων που μεσολαβεί (χωρίς δυνατότητα ασύρματης φόρτισης τηλεφώνου), βρίσκεται ο επιλογέας του e-CVT κιβωτίου και οι διακόπτες μαζί με το περιστροφικό χειριστήριο για τα προγράμματα οδήγησης. Ακριβώς πίσω τους είναι ο διακόπτης με την ένδειξη trial, που προσαρμόζει τα προγράμματα οδήγησης για την κίνηση σε κακοτράχαλες διαδρομές.

Τέλος, η ρύθμιση S-FLOW στον αυτόματο κλιματισμό εξοικονομεί ενέργεια, ενώ το πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας περιλαμβάνει αυτόματη πέδηση και Adaptive Cruise Control με ραντάρ, μαζί με όλα τα δεδομένα πλέον συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.

Κινητήρας – Μετάδοση

Το plug-in υβριδικό σύστημα του Across περιλαμβάνει έναν θερμικό κινητήρα βενζίνης 2,5 λίτρων με απόδοση 185 ίππων (ροπή 227 Nm), μαζί με δυο ηλεκτροκινητήρες, έναν εμπρός (182 ίππων με ροπή 270 Nm) και έναν πίσω (54 ίππων με ροπή 121 Nm). Η συνδυαστική ισχύς είναι 306 ίπποι και ο πίσω
ηλεκτροκινητήρας ορίζει την τετρακίνηση του οχήματος. Ο πίσω ηλεκτροκινητήρας έχει τριπλό ρόλο καθώς φορτίζει τη μπαταρία (18,1 kWh), υποστηρίζει τον εμπρός-βασικό ηλεκτροκινητήρα και κατανέμει τη ροπή στους πίσω τροχούς για την τετρακίνηση E-Four. Το κινητήριο σύστημα συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης e-CVT και το AWD Intergrated Management που ελέγχει ανά πάσα στιγμή την πρόσφυση των τροχών.

Η απόδοση των τριών κινητήρων δίνει στο βάρους 2.000 κιλών αμάξωμα επιτάχυνση 0-100 σε 6 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 180 χλμ/ώρα (περιορίζεται ηλεκτρονικά) και ενδιάμεσες επιταχύνσεις που συναγωνίζονται μπορούν σπορ μοντέλα επιδόσεων. Επίσης, η τελική ταχύτητα μόνο με ηλεκτροκίνηση φτάνει τα 135 χλμ/ώρα. Ο οδηγός επεμβαίνει στο υβριδικό σύστημα μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη που επιλέγει τα τρία προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal και Sport), ενώ επιλέγει και την ενεργειακή διαχείριση μέσω πλήκτρων (αμιγώς ηλεκτρική – EV ή υβριδική – HV λειτουργία, ή αυτόματα – Auto HV/EV). Το ευχάριστο εδώ είναι ότι, υπάρχει δυνατότητα φόρτισης (γίνεται εντυπωσιακά γρήγορα) της μπαταρίας από τον θερμικό κινητήρα.

Όσο για την τοποθέτηση στην πρίζα, ο ενσωματωμένος φορτιστής του Across έχει max ρυθμό φόρτισης 3,7 kW (σε Wallbox), αλλά σε μια κοινή οικιακή πρίζα η τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα μπαταρία χρειάζεται περίπου 7 ώρες για να φορτίσει πλήρως. Η ηλεκτρική κατανάλωση είναι στις 16,6 kWh ανά 100 χιλιόμετρα και πρακτικά η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία βρίσκεται στα 60+ χιλιόμετρα (ο κατασκευαστής υπόσχεται 85). Πρακτικά, στο ταξίδι με επιλογή αυτόματης υβριδικής λειτουργίας και άδεια μπαταρία (ουσιαστικά δεν αδειάζει ποτέ καθώς διατηρεί το 10% της ενέργειάς της για την ενδεχόμενη λειτουργία με τετρακίνηση), με ταχύτητες έως 130 χλμ./ώρα, η μέση κατανάλωση καυσίμου στη διάρκεια της δοκιμής μας ήταν στα 5,6 λίτρα.

Από τη θέση του οδηγού

Το βασικό που καταλαβαίνεις με τα πρώτα χιλιόμετρα στη θέση οδηγού του Across είναι το παραδοσιακό ατού των made in Japan οχημάτων: δεν σπάει, δεν χαλάει. Του βάζεις καύσιμο, το φορτίζεις με ρεύμα και ανάλογα χρήση με χιλιόμετρα του αλλάζεις ελαστικά. Αν δε του κάνεις την προβλεπόμενη από τον κατασκευαστή συντήρηση είναι σχεδόν σίγουρο πως πρόκειται για ένα όχημα που μπορεί να σε εξυπηρετεί για δεκαετίες.

Στο δρόμο, το γεροδεμένο πλαίσιο σε συνδυασμό με την ενδοτική ανάρτηση προσφέρει άνεση και καλή ποιότητα κύλισης, αλλά στους αυτοκινητόδρομους ο αεροδυναμικός θόρυβος που οφείλεται κυρίως στους εξωτερικούς καθρέπτες, γίνεται αισθητός μέσα στην καμπίνα, αντίθετα από τον θόρυβο του θερμικού κινητήρα που γίνεται αντιληπτός μόνο την ώρα που παίρνει μπροστά. Η ανάρτηση (γόνατα Μακ Φέρσον εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω), ελέγχει σχετικά εύκολα το 2 τόνων βάρος του οχήματος τόσο στις στροφές (περιορισμένες κλίσεις) όσο στα κακοτράχαλα σημεία των δρόμων. Εδώ γίνεται φανερό ότι, το τιμόνι δεν έχει την αίσθηση που θα έπρεπε αν και είναι όσο ακριβές χρειάζεται για το είδος του οχήματος. Σε γενικές γραμμές πάντως, το Across προτιμά τους αυτοκινητόδρομους από τις κλειστές γεμάτες στροφές διαδρομές, αν και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα μαζί με την τετρακίνηση είναι παρόντα σε περίπτωση που χρειαστεί.

Αρκούντως αποτελεσματικά είναι και τα φρένα (αεριζόμενα δισκόφρενα εμπρός – πίσω), αρκεί ο οδηγός να συνηθίσει την ασαφή αίσθηση του πεντάλ που προκύπτει από τη ανάκτηση ενέργειας. Επίσης, σε ανοιχτούς δρόμους αυτό που εντυπωσιάζει είναι η ευχέρεια στις από στάση και ενδιάμεσες επιταχύνσεις, όπου το επιβλητικό SUV συμπεριφέρεται σαν γνήσιο GTI επιταχύνοντας σε χρόνους dt. Όμως, με το Across μπορείς εύκολα να κινηθείς ακόμα και σε δύσβατους χωματόδρομους, καθώς εκτός από το μεγάλο ύψος από το έδαφος (19εκ.), η τετρακίνηση και η λειτουργία Trail (κλειδώνει την μετάδοση και φρενάρει τον τροχό που ολισθαίνει) το βοηθά στις «κακοτοπιές», ενώ εάν τα ελαστικά είναι κατάλληλα τότε τα όρια μπαίνουν μόνο από τις γωνίες προσέγγισης, ράμπας
και διαφυγής.

Πλεονέκτημα εδώ η ύπαρξη ρεζέρβας ασφαλείας που δίνει ουσιαστική και ασφαλή λύση στην περίπτωση σκασμένου ελαστικού. Όλα τα παραπάνω επιτυγχάνονται με πολύ μικρή κατανάλωση καυσίμου, γεγονός που δίνει ουσιαστική αυτονομία σχεδόν 1.000 χιλιομέτρων, αν ο οδηγός είναι διακριτικός με το δεξί του πόδι.

Δια ταύτα

Το Across της Suzuki είναι ένα πολυτελές και πολυχρηστικό μεταφορικό μέσο, που μπορεί να καλύψει αξιόπιστα τις περισσότερες μεταφορικές ανάγκες του χρήστη του με μια μικρή δυσκολία του στην κίνηση (και στο παρκάρισμα) εντός του αστικού ιστού. Όντας γρήγορο, τετρακίνητο, ευρύχωρο, με πλούσιο εξοπλισμό και πλήρες πακέτο βοηθημάτων οδήγησης/ενεργητικής ασφάλειας, κοστίζει μεν πολλά χρήματα (62.180 ευρώ), αλλά δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, έχει ελεύθερη είσοδο στον Δακτύλιο, καλύπτεται με εγγύηση για πέντε χρόνια ή 100.000 χλμ. και με λίγη φροντίδα μπορεί να σας συντροφεύσει για μια ζωή.

Υπέρ

Σχεδίαση – Χώροι
Ποιότητα – Εξοπλισμός
Επιδόσεις
Οδική Συμπεριφορά
Κατανάλωση
Τεχνολογίες
Δυνατότητες εκτός δρόμου
Ρεζέρβα
Μηδενικά τέλη
Κατά
Ασαφές τιμόνι
Αίσθηση φρένων

Τιμή

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, επιβατικό, SUV/Crossover
Διαστάσεις: 4.635/1.855/1.690 χλστ
Μεταξόνιο: 2.690 χλστ
Απόσταση από το έδαφος: 190 χλστ
Βάρος: 1.940 Κιλά
Χώρος αποσκευών: 490/1.604 λτ
Ρεζερβουάρ καυσίμων: 55 λτ
Κινητήρας: Βενζίνης, 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, 2.487 κ.εκ.
Ισχύς: 185 ίπποι/6.000 σαλ
Ροπή: 227Nm/3.200-3.700 σαλ
Ηλεκτροκινητήρες: 182 ίπποι/270 Nm (εμπρός), 54 ίπποι/121 Nm (πίσω)
Συνδυαστική ισχύς: 306 ίπποι
Τύπος ηλεκτροκινητήρα: Μόνιμου Μαγνήτη
Μπαταρία: Ιόντων λιθίου, 18,10 kWh, με ενσωματωμένο φορτιστή Type 2
Μετάδοση: Στους 4 τροχούς (e-AWD)
Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (E-CVT)
Ανάρτηση: Εμπρός Τύπου McPherson / Πίσω Διπλά Ψαλίδια
Τροχοί: 235/55/19
Φρένα: Εμπρός & Πίσω Αεριζόμενοι Δίσκοι
Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική Υποβοήθηση με κύκλο στροφής 11,4 μ.
Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 6,0΄΄
Τελική ταχύτητα: 180 χλμ/ώρα
Ηλεκτρική αυτονομία: 60+ χλμ
Κατανάλωση ενέργειας: 16,60 kWh/100 χλμ
Μέση κατανάλωση καυσίμου (WLTP): 5,6 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 (WLTP): 22,0 γρ/χλμ
Διάρκεια φόρτισης μπαταρίας: 0 – 100% (2.3 kWh) 7 ώρες, 30 λεπτά
0 – 100% (6.6 kWh) 4 ώρες, 30 λεπτά

Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: 62.180 ευρώ (με 5ετή εγγύηση, ή 100.000 χλμ).





Source link

Θώμη Κόρσου

Έχω έφεση στους άνδρες με υψηλή τεστοστερόνη και με εξιτάρει ότι είναι αντρικό.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *